Social Media

In slechts enkele jaren tijd hebben social media sites als Twitter, YouTube, Facebook en LinkedIn een miljoenenpubliek aan zich gebonden. En het aantal consumenten en bedrijven dat gebruik maakt van deze online platformen groeit nog steeds sterk.

Er is een groot aantal mogelijkheden voor het benutten van social media in uw event. Interactie adviseert of voert deze promoties graag voor u uit. Hieronder een aantal voorbeelden, opgedeeld over de drie verschillende momenten.

Voor het congres

  • Hanteren van een Twitter hashtag om te zorgen voor extra bekendheid.
  • Oprichten 'social' website voor het congres.
  • Het plaatsen van eventaankondigingen op sociale netwerken als Linkedin en Facebook.
  • Opzetten van diverse social media accounts voor het event (Linkedin/Twitter/Facebook).

Tijdens het congres

  • Hanteer dezelfde hashtag om verslag te doen
  • Maak gebruik van een livestream die wordt aangeboden via sociale media.
  • Laat bloggers live bloggen op je event.
  • Zorg voor een backchannel waarop bezoekers kunnen interacteren.

Na het congres

  • Zet presentaties op Slideshare en deel ze met de omgeving.
  • Zorg voor online PR na het congres.
  • Vraag de aanwezigen via social media kanalen om feedback.
  • Manage en behoud de community die is ontstaan rondom de social media accounts op voor het event (Linkedin/Twitter/Facebook).

Social media gebruik bij congressen & marketing

Middels het inzetten van social media voor, tijdens en na een event kunt u er voor zorgen dat het event meer bekendheid krijgt en breder gedragen wordt binnen de doelgroep. Door vooraf de buzz al te verhogen en ambassadeurs te benutten in de social media omgeving kunt u er voor zorgen dat het idee gaat heersen dat men het event niet 'mag' missen. Dit kan zorgen voor een toename van het aantal deelnemers.

Het faciliteren van contentverspreiding tijdens het event zorgt er voor dat thuisblijvers beter in de gaten hebben wat ze missen en zich volgend jaar sneller zullen inschrijven. Het leveren van content achteraf is een prima manier om de aanwezigen betrokken te houden bij het event en thema. U bouwt aan een community die het hele jaar waardevol kan zijn, niet enkel tijdens het event.

Mijn Interactie

Contact

Interactie Groep
Horapark 9, 6717 LZ Ede
T. 0318 - 693 501
Routebeschrijving

E-mail
info@interactiegroep.nl
Algemeen contactformulier
Personeel

Social Media